Regionlista valet 2018

Agnes Hulthén

Agnes Hulthén, överst på regionlistan

Vår regionlista till valet 2018

Regionlistans första tre kandidater är Agnes Hultén, Camilla Tiljander och Lena Ludvigsson. Så här säger Agnes om sin kandidatur:

”Jag tackar för förtroendet och ser fram emot att driva Vänsterpartiets politik under nästa mandatperiod. Vänsterpartiet behövs för att uppnå en jämlik vård och för att säkerställa ett socialt hållbart Halland.”

Agnes Hultén, 44 år, studerar sociologi och social hållbarhet på högskolan i Halmstad och bor i Sibbarp. Agnes brinner för landsbygdsfrågor och social hållbarhet. Hon tycker det är viktigt med en samhällsutveckling som täcker in rättvisa både inom det sociala, ekonomiska och miljömässiga området. Hon är nuvarande gruppledare i regionen för Vänsterpartiet Halland och har en mångårig politisk erfarenhet.

Camilla Tilljander, 49 år, arbetar som utbildare och föreläsare på ett arbetsintegrerande socialt företag. Hennes arbete är kopplat till sina politiska engagemang; att alla med någon form av psykisk ohälsa ska ha rätt till det stöd och rehabilitering som hen behöver. Camilla är idag ledamot i regionfullmäktige och vill lyfta den lilla människans röst, demokrati och antirasism i sin roll som politiker.

Lena Ludvigsson, 32 år, arbetar som kurator på barnhabiliteringen i Falkenberg. Hennes absolut viktigaste fråga är att den psykiatriska verksamheten ges tillräckliga resurser. Hon brinner även för sociala frågor som till exempel socialtjänst och lagen om stöd och service (LSS). Lena är för närvarande distriktsordförande för Vänsterpartiet Halland och är ersättare i driftnämnden för psykiatri.

Hela listan

1. Agnes Hultén, Sibbarp, student, 45 år