Valplattformen antagen

Vänsterpartiet Halland har antagit en ny valplattform som lägger grunden för ett ökat mandat i regionfullmäktige.
-Det känns mycket bra inför årets valrörelse, säger partidistriktets ordförande Lena Ludvigsson.

Den 15-16 januari höll Vänsterpartiet Halland valkonferens på Katrinebergs folkhögskola i Veddige. Eftersom pandemirestriktionerna var en fortsatt realitet så var det ett begränsat antal ledamöter från distriktets partiföreningar som deltog. Dessutom var partiföreningarna utplacerade i egna rum, allt för att minimera onödig kontakt och all kommunikation skedde digitalt.
-Inte idealiska förhållanden för en livlig politisk debatt men vi måste alla förhålla oss till den aktuella situationen, säger Jessica Wetterling, riksdagsledamot från Västra Götaland och vald mötesordförande för valkonferensen.

Trots restriktionerna gick allt enligt plan och på söndagen hade alla viktiga beslut fattats, inklusive distriktets listor till riksdag och regionfullmäktige samt den valplattform som ska leda arbetet under valrörelsen 2022 och den kommande mandatperioden.
-Jag är mycket nöjd med den plattform som vi enades kring. Det är en politik för jämlikhet och rättvisa för alla hallänningar och inte bara de som har mycket pengar, säger Lena Ludvigsson.

Läs valplattformen här
Hallands riksdagslista