• Våra företrädar...

Våra företrädare

Distriktsstyrelsen 2023

Varje år väljs en distriktsstyrelse som leder arbetet med att stödja de lokala partiföreningarna och att fatta strategiska beslut.

Distriktsstyrelsen 2023

Folkvalda

Efter varje val är det ett gäng personer som är folkvalda till olika poster i Region Halland. Här finns en lista över vilka som är folkvalda för Vänsterpartiet och vilka politiska uppdrag de har:

Våra folkvalda

Riksdagslistan 2022

Till valet 2022 antog partidistriktets valkonferens listan med de personer vi visste skulle göra sitt allra bästa för att föra en vänsterpolitik, i Riksdagen, för Hallänningarnas bästa. Tyvärr fick vi inte in någon från listan i Riksdagen den här gången, men här är listan.

Riksdagslistan 2022

Regionlistan 2022

Regionfullmäktige är regionens högsta beslutande organ och en mycket viktig församling för oss i Vänsterpartiet. Här fattas viktiga beslut kring bland annat sjukvård och kollektivtrafik. Vid valkonferensen i januari antogs listan med de personer som vi visste skulle  göra allt för mer vänsterpolitik i Region Halland.

Regionlistan 2022